بادی بالانس و آنچه که باید درباره آن بدانید

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه، شماره همراه خود را وارد کنید.

بادی بالانس و آنچه که باید درباره آن بدانید

ورزش بادی بالانس

بادی بالانس چیست؟

ترکیبی از حرکات ورزش تای چی، یوگا و پیلاتس میباشد. ورزشی قدرتی، استقامتی که بر روی بزرگترین و کوچکترین عضلات تاثیر میگذارد. بادی بالانس احساس شما را تغییر خواهد داد.

انعطاف پذیری بدست خواھید آورد و از نظر فیزیکی و ذھنی ھوشیارتر و احساس آرامش و تمرکز بیشتری خواھید نمود. روش تمرینی کلاسهای بادی بالانس همراه با موسیقی استاندارد و کروگرافی (طرح برنامه) می باشد.

توصیف کلاس بادی بالانس

بادی بالانس درمان

کلاس بادی بالانس با ورزش تای چی شروع شده تا درون را آرام سازد و به آرامی بدن را وارد مرحله دیگری نماید، سپس به دنبال آن از تمرینات یوگا بھره جسته تا بدن را تحت کشش قرار دھد. پس از آن ناحیه شکمی و میانی را با برخی از تمرینات اصلاح شده پیلاتس تقویت میبخشد. و در انتھا بدن را با ریلکسیشن و مدیتیشن خاص خود، آرام میسازد.

 آنچه مسلم است، تای چی بر تولید انرژی از طریق حرکات تاکید دارد و این ھنر چینی به منظور بھبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روح انجام میگردد.

یوگا رشته ای است که جنبه ھای عاطفی و ذھنی فرد را پرورش میدھد و ھدف آن کاستن از تنش ھای جسمی و روحی و آرام سازی جسم و روح است و پیلاتس که تمرکز بر روی پیشرفت انعطاف و قدرت در اندام ھای بدن دارد.

ادغام این سه ورزش با اھداف مختلف ھمراه با ریلکسیشن و مدیتیشن خاص این رشته و سبک اجرایی متفاوت این رشته با سه رشته ذکرشده توانسته است بدن را به یک مبارزه با خود دعوت کرده و سپس آرامش و آسایش را به آن ھدیه دھد.

ھدف

پدیدآوردن انعطافپذیری و قدرت یکی از اھداف شاخص ورزش بادی بالانس میباشد تا کارایی بدن افراد را بھبود بخشد. این تمرینات مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه میباشد بویژه از این نظر که ھم چالش برانگیز و ھم نشاط آور است.

فواید رشته بادی بالانس

باعث بازشدن ذھن و آزادسازی روح میگردد، تعادل از درون به بیرون را موجب میگردد، سیستم تعادل بدن را تقویت میکند، کنترل بر خشم را به ارمغان می آورد، روح و روان را قوی میسازد.
بھبود در حس سلامت، حجم تراکم استخوانی، دوام قدرت و استقامت عضلانی، کاھش سطح استرس و بالابردن توانایی برای کنترل از خود و آرامش، کاھش وزن بالقوه از طریق سوزاندن کالری و افزایش بافت عضلانی از دیگر تاثیرات و فواید ورزش بادی بالانس است.

رده بندی سنی برای شرکت در کلاسهای بادی بالانس

بادی بالانس در ۷۴

بادی بالانس ورزشی است برای تمام نسل ها و این خود یکی از شعارهای اصلی این رشته ورزشی است، پس تمام رده های سنی می توانند از این رشته جذاب و مفرح ورزشی استفاده کامل را ببرند.

ورزش بادی بالانس برای چه افرادی مناسب است

اگر به استایل و اصلاح قامتی خود اهمیت میدهید بادی بالانس بهترین گزینه میباشد. به طور کلی قشر گسترده ای را دربرمی گیرد. این رشته برای افرادی که احساس خستگی و کسالت می کنند، افرادی که از دردهای مفصلی رنج می برند و افرادی که ناهنجاری های قامتی دارند بسیار مناسب میباشد.

برای افرادی که تمایل به افزایش انعطاف و تقویت عضلات به صورت گسترده دارند بسیار مفید واقع میشود. همچنین حرکات اصلاح شده بادی بالانس برای زنان باردار بسیار مفید است.

بادی بالانس بر روی چه قسمت هایی از بدن تاثیرگذار است

بر روی تمامی ساختار و اعضای بدن تاثیرگذار است. از ساختار اسکلتی و عضلانی گرفته تا سیستمهای عصبی و ایمنی و غدد مترشحه داخلی که خود نقش بسزایی در ایمنی دارند.

جلسات کلاس بادی بالانسبادی بالانس مجموعه ۷۴

از 1 تا 3 جلسه در هفته توصیه می شود. برای تاثیر هر چه بیشتر این ورزش بهتر است این امر با 3 جلسه در هفته محقق شود. به صورت استاندارد ھر جلسه بین 45 دقیقه تا 1 ساعت برنامه ریزی می شود که حدود 10 دقیقه از آن به ریلکسیشن و آرام سازی تعلق میگیرد.

وسایل مورد نیاز برای شرکت در کلاسهای بادی بالانس

در این رشته ورزشی باید لباسی مناسب و راحت پوشیده شود. نیازی به پوشیدن کفش ورزشی ندارد. علت این امر حفظ موقعیت در حرکات تعادلی و ایستا در هنگام اجرای حرکات بادی بالانس میباشد. در فصل سرد سال به ھمراه داشتن لباس اضافی توصیه میشود زیرا برای آرامش و مدیتیشن ھیچ امری نباید تمرکز را بر ھم بزند. وسیله اصلی در این ورزش به همراه داشتن یک زیرانداز مناسب است.

در انتھا باید یادآور شد که:

ھدف کلی بادی بالانس ایجاد آرامش، انرژی زایی و تعادل در جسم و روح شماست. این کلاس به این منظور طراحی شده تا تمام جسم را قوی و هماهنگ سازد که این واقعیت را در زمان رهایی عضلات و ذهن از استرس و ارتقای ریلکسیشن احساس خواهیم نمود. پژوھش ھای ما این نکته را برجسته می‌سازد که چگونه مردم برای رھاشدن از استرس و ھم برای انجام تمرینات چالش برانگیز به کلاس ھای بادی بالانس می آیند. برنامه های اجرایی ما قطعا دربرگیرنده نتیجه می باشد.

اگر به دنبال یادگیری ورزش‌های قدرتی ، رزمی و… هستید حتما به ژورنال کیک بوکسینگ مجموعه ۷۴ مراجعه کنید. اگر به انگیزه و هیجان برای شروع ورزش نیاز دارید، پیشنهاد میکنیم حتما اینستاگرام مارا دنبال کنید.

 

فرزانه شجاعی مسئول کمیته بادی بالانس استان کرمان



بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *