۶ نکته برای فصل آنفولانزا برای زمستان باید رعایت کنیم

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه، شماره همراه خود را وارد کنید.

۶ نکته برای فصل آنفولانزا برای زمستان باید رعایت کنیم

انفولانزا

آنفولانزا می تواند یک بیماری جدی باشد. و در حالی که همه ما می دانیم چه احساسی دارد که آنفولانزا (تب، بدن درد، گرفتگی یا آبریزش بینی) را تجربه می کنیم، به این معنی نیست که مقابله با ویروس در صورت بروز آن آسان تر است.

بنابراین، چه اقداماتی می توانید برای محافظت از خود و عزیزان خود انجام دهید؟

دکتر کریستین انگلوند، متخصص بیماری های عفونی، نحوه آماده شدن برای فصل آنفولانزا و همچنین کارهایی را که در صورت ابتلا به آنفولانزا در سال جاری می توانید انجام دهید، به اشتراک می گذارد.

چگونه برای فصل آنفولانزا آماده شویم

با گرفتن واکسن آنفولانزا شروع می شود، اما چند کار دیگر نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احتمال ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهید.

واکسن آنفولانزا بزنید

واکسن آنفولانزا

مطالعات نشان می‌دهد که واکسن آنفولانزا به طور کلی خطر ابتلا به آنفولانزا را کاهش می‌دهد و در صورت آلوده شدن، احتمال ابتلا به بیماری شدید را کاهش می‌دهد.

دکتر انگلوند می گوید: « واکسن آنفولانزا نه تنها از شما محافظت می کند، بلکه از همه عزیزان اطراف شما نیز محافظت می کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) توصیه می کند که همه افراد بالای 6 ماه واکسینه شوند.

دکتر انگلوند موافق است: “ما توصیه می کنیم که مردم در ماه های سپتامبر و اکتبر واکسن آنفولانزا بزنند، بنابراین ما برای قسمت های ابتدایی فصل آنفولانزا آماده باشیم.” ما در سال‌های اخیر دیده‌ایم که فصل آنفولانزا می‌تواند زودتر ظاهر شود و طولانی‌تر شود. بنابراین، دریافت واکسن آنفولانزا به محض اینکه در دسترس شما قرار گرفت، بسیار مهم است.»

ماسک بزن

در حالی که نیازی به پوشیدن ماسک نیست – حتی زمانی که بیمار هستید – همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد (شما ممکن است انتخاب کنید که در طول خرید هفتگی مواد غذایی از ماسک استفاده کنید) و از انتشار ویروس هایی مانند آنفولانزا و کووید 19 جلوگیری کنید.

علاوه بر این، ماسک زدن می تواند از راه های دیگر از شما در برابر بیماری محافظت کند.

دکتر انگلوند می‌گوید: «من شما را تشویق می‌کنم در طول فصل بیماری‌های تنفسی از ماسک استفاده کنید. ویروس‌های مختلف زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث آسیب شوند، نه فقط  COVID-19 یا آنفولانزا.»

ماسک برای انفولانزا

با رعایت نکات ایمنی هوشیار باشید

ویروس آنفولانزا از طریق قطرات بینی یا دهان پخش می شود.

بسیاری از کارهایی که در گذشته برای جلوگیری از شیوع COVID-19 انجام داده اید – مانند واکسن زدن، پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، فاصله 6 فوتی از دیگران و شستن مکرر دست ها ، می تواند شانس شما را برای قرار گرفتن در معرض ویروس آنفولانزا کاهش دهد.

بدانید اگر مریض شدید چه کاری انجام دهید

آنفولانزا و کووید-19 علائم متعددی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و دردهای عضلانی دارند.

در صورت بروز این علائم، با یک پزشک تماس بگیرید. آنها می توانند به شما اطلاع دهند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید و آیا باید برای آنفولانزا یا کووید-19 آزمایش شوید یا یک نسخه برای یک درمان ضد ویروسی خاص کووید یا یک درمان ضد ویروسی برای آنفولانزا دریافت کنید.

داروهاتی ضروری در خانه داشته باشید

دارو برای آنفولانزا

شما همچنین می توانید برای آنفولانزا در خانه آماده شوید. دکتر انگلوند پیشنهاد می‌کند در صورت ابتلا به آنفولانزا چند مورد را در دسترس داشته باشید: کاهش دهنده تب مانند استامینوفن ، ایبوپروفن برای دردهای عضلانی، شربت سرفه و دماسنج.

او ادامه می دهد: «داروهای بدون نسخه فوق العاده زیادی وجود دارد که می توانید فقط برای تسکین علائم از آنها استفاده کنید. یک داروی آنفولانزا و سرماخوردگی برای کمک به کاهش گرفتگی بینی و سرفه ای که ممکن است داشته باشید نیز دریافت کنید.

اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید که شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید قرار می‌دهد، داشتن یک پالس اکسیمتر در خانه که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند، ممکن است مفید باشد.

اگر مریض هستید در خانه بمانید

اگر به آنفولانزا مبتلا می شوید، باید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید در خانه بمانید و به محیط های عمومی مثل باشگاه نروید،  تا از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنید.

دکتر انگلوند توضیح می‌دهد: «بیشتر احتمال دارد که فرد یک روز قبل از بروز علائم و برای پنج تا هفت روز آینده آنفولانزا را به دیگران سرایت کند». «در خانه بمانید، آب فراوان بنوشید و استراحت کنید. اگر باید با دیگران در تماس باشید، از ماسک استفاده کنید. با پزشک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا شما کاندید داروهای ضد ویروسی هستید که می توانند زمان احساس ضعف شما را کوتاه کنند.

نکات انفولانزا

 در پایان

زمستان همچنین بهترین زمان برای سایر بیماری‌های ویروسی واگیردار مانند ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV (که معمولاً کودکان را مبتلا می‌کند) و نوروویروس (حشره معده) است.

بسیاری از توصیه‌ها برای مهار گسترش آنفولانزا نیز می‌تواند به دور نگه داشتن این ویروس‌ها کمک کند. شستن مکرر دست‌ها، ضدعفونی کردن مکرر سطوح با لمس بالا، رعایت آداب سرفه خوب و ماندن در خانه در هنگام بیماری، شیوه‌های خوبی در طول زمستان هستند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *