فواید ورزش و تاثیرات آن برای سلامتی جسمی و روانی زنان

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه، شماره همراه خود را وارد کنید.

فواید ورزش و تاثیرات آن برای سلامتی جسمی و روانی زنان

ورزش برای سلامتی زنان

فواید ورزش برای سلامتی زنان : بر اساس CDC، در سال 2020، تنها 20 درصد از زنان 18 سال و بالاتر توصیه شده برای تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی را برآورده کردند. تلاش برای افزایش این تعداد باید بخشی از ابتکارات مراقبت های بهداشتی باشد زیرا ورزش به شدت بر سلامت و رفاه کلی ما تأثیر می گذارد. این مقاله پیامدهای سلامت جسمی و روانی ورزش در زنان را مورد بحث قرار خواهد داد.

فواید ورزش در فیزیک

فواید فیزیکی ورزش مجموعه ۷۴

 

فواید فیزیکی ورزش دامنه وسیعی دارد.بسیاری از فرآیندهای بیوشیمیایی در روده ما رخ می دهد. ورزش یکی از مفاهیم سبک زندگی است که می تواند سلامت روده را تا حد زیادی بهبود بخشد. ورزش هوازی با شدت متوسط ​​برای چند ساعت در هفته نقطه شیرینی برای حمایت از روده سالم است.

عملکرد متابولیک شما را می توان با ورزش دیکته کرد. شواهد نشان می دهد که ورزش منظم می تواند عملکرد متابولیک را در سطح سیستم چند اندامی بهبود بخشد. این بهبود می تواند خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. در حالی که ورزش تنها یکی از اجزای وزن بدن است، حرکت منظم عمدی یک تنظیم کننده کلیدی در مدیریت وزن و ترکیب مناسب چربی بدن است. ورزش علاوه بر حمایت از وزن سالم، از قدرت استخوان و عضله حمایت می کند که برای طول عمر بسیار مهم است.

شرایطی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان را می توان با گنجاندن منظم ورزش در زندگی کاهش داد. یک متا آنالیز بر روی بیماری عروق کرونر قلب (CHD) و ورزش، کاهش 29 درصدی حوادث CHD را در زنانی که در اوقات فراغت خود در سطوح بالایی ورزش می کردند، نشان داد. ورزش یک مداخله اولیه پیشگیری از سکته مغزی است. مطالعات متعدد نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند خطر سکته مغزی را به شدت کاهش دهد، در درجه اول با کاهش فشار خون، دیابت و چربی بدن.

انجمن سرطان آمریکا بیان می‌کند که فعالیت بدنی می‌تواند هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن شما را تنظیم کند، که هر دو در ایجاد سرطان نقش دارند. ورزش به طور خاص می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ و آندومتر را کاهش دهد.

فواید ورزش بر سلامت روان   

فواید ورزش بر سلامت روان کرمان

ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد، مخصوصاً وقتی صحبت از سلامت روان شما باشد. ورزش منظم می تواند افسردگی را بهبود بخشد و اضطراب را کاهش دهد، سلامت مغز را تقویت کند و یک عامل کلیدی در کمک به تعادل هورمون ها است. یک بررسی سیستماتیک از فواید ورزش بر سلامت روان نشان داد که 2.5 ساعت پیاده روی سریع در هفته خطر افسردگی را در مقایسه با افرادی که هیچ فعالیت بدنی انجام نمی دهند کاهش می دهد. تحقیقات به طور مستمر در حال بررسی این حوزه است که همه آنها نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهند.

اهمیت ورزش برای سلامت زنان 

اهمیت ورزش برای سلامت زنان مجموعه ۷۴ کرمان

داشتن یک برنامه ورزشی منظم در زندگی شما می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی باشد. در اینجا چند موضوع کلیدی وجود دارد که می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد.

رژیم غذایی 

رژیم غذایی ورزشی کرمان

با توجه به رژیم غذایی، سلامت جسمی و روانی زنان می تواند به طرق مختلف تحت تاثیر قرار گیرد. در رابطه با درشت مغذی ها، کربوهیدرات های تصفیه شده با شاخص گلیسمی بالا می توانند مقصر ایجاد افسردگی باشند. این ممکن است به خوبی به دلیل اثر ترکیبی بر روی کسانی باشد که به انسولین مقاوم هستند و التهاب دارند. به دلیل ارتباط روده و مغز، غذاهایی که بر میکرو فلور روده تأثیر منفی می گذارند می توانند برای پیری مضر باشند. یک مطالعه مداخله ای به استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای بر ضعف در افراد مسن 65 تا 79 ساله پرداخت. ضعف شامل شرایطی است که ممکن است به دلیل التهاب با درجه پایین مداوم ایجاد شود، مانند دیابت، آترواسکلروز، و کاهش عملکرد شناختی. نتایج نشان می‌دهد که این اجرای رژیم غذایی بر میکروبیوم تأثیر مثبت می‌گذارد، بنابراین نتایج شکنندگی را کاهش می‌دهد. به ویژه برای سلامت زنان، دریافت ضعیف درشت مغذی ها و ریز مغذی ها می تواند یک عامل خطر برای ابتلا به افسردگی پس از زایمان و همچنین اختلالات شناختی و خلقی در یائسگی باشد.

اثرات محیط در ورزش زنان 

محیط ورزشی مجموعه ۷۴ کرمان

قرار گرفتن در معرض سموم در محیط ما می تواند سلامت زنان را در معرض خطر قرار دهد. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز مانند آفت کش ها، فلزات سنگین و مواد شیمیایی صنعتی می تواند باروری زنان را مختل کند و با آسیب به هیپوتالاموس، غده هیپوفیز، آدرنال و تخمدان ها باعث یائسگی زودرس شود.

عدم قرار گرفتن در معرض طبیعت در جامعه ما در حال حاضر برای اثرات آن بر عملکرد مغز و سلامت روان مورد مطالعه قرار گرفته است. مقاله ای از انجمن روانشناسی آمریکا بیان می کند که اکثر آمریکایی ها به طور متوسط ​​10 ساعت در روز را صرف تماشای صفحه نمایش می کنند. طی چند دهه گذشته، پیشرفت‌های فناوری و تغییرات سبک زندگی، افراد را از طبیعت و داخل خانه خارج کرده است، که همگی به کاهش توانایی تمرکز، حافظه کاری، استرس و خلق و خوی افراد کمک می‌کنند. مطالعه ای در اسپانیا به بررسی نزدیکی فضای سبز و سرطان سینه پرداخت. این مطالعه نشان داد که زنانی که نزدیک‌تر به فضاهای سبز شهری غیرکشاورزی زندگی می‌کنند، در مقایسه با زنانی که در نزدیکی فضاهای سبز محصور در کشاورزی قرار دارند، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهند. این جالب است، با توجه به قرار گرفتن در معرض سمی که در مناطق کشاورزی رخ می دهد.

خواب

خواب کافی برای ورزش

مشکل در به خواب رفتن و کیفیت خواب می تواند به سلامت ذهنی و جسمی شما کمک کند. در طول خواب، بدن شما در حالت ترمیم قرار دارد. طول مدت و کیفیت خواب بهینه می تواند سلامت هورمون ها را بهبود بخشد، از خلق و خوی حمایت کند و استرس را کاهش دهد. مشخص شده است که زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر کم خوابی قرار می گیرند که عمدتاً به دلیل نوسانات هورمونی، عوامل سبک زندگی و مراحل باروری مانند بارداری و یائسگی است.

خستگی    

اثر خستگی در ورزش کرمان

انرژی کم یا خستگی مزمن می تواند پیامدهای سلامتی نامطلوبی داشته باشد. خستگی می تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب، عدم فعالیت بدنی، فعالیت شدید بیش از حد یا نشانه ای از نگرانی در مورد سلامت روان باشد. بسته به نوع خستگی – ثانویه، فیزیولوژیکی یا مزمن، ممکن است تأثیر منفی بر زندگی شخصی و حرفه ای یا انتخاب سبک زندگی خود مانند تغذیه سالم و ورزش منظم داشته باشید.

سلامت هورمون         

تاثیرات هورمونی در سلامت زنان

سلامت هورمون زنانه رابطه دو طرفه ای با سلامت جسمی و روانی ما دارد. نگرانی های مربوط به سلامت باروری، از جمله ناباروری، اندومتریوز، و PCOS، نتایج مفیدی را با اجرای ورزش نشان داده اند. PMDD که PMS شدید است، یک بیماری ناشی از عدم تعادل هورمونی است که تأثیر مضری بر سلامت روان زنان دارد و اغلب منجر به علائم افسردگی، اضطراب و افکار خودکشی می شود.

آزمایشگاه‌های پزشکی کاربردی برای آزمایش سلامت جسمی و روانی

آزمایشگاه‌های پزشکی کاربردی می‌توانند در درک علل زمینه‌ای نگرانی‌های سلامت جسمی و روانی مفید باشند. در اینجا چند مورد از مفیدترین آزمایشگاه ها برای سلامت زنان آورده شده است.

ریز مغذی ها

تاثیر ریز مغذی ها در سلامت زنان

کمبود رژیم غذایی و میکروبیوم می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. افزایش سن، سلامت هورمون ها و سلامت روان به داشتن بلوک های سازنده مناسب برای عملکرد بستگی دارد. بسته به مرحله ای از زندگی که در آن قرار دارید و میزان ورزش شما، نیاز شما به ریزمغذی ها متفاوت خواهد بود. یک پنل ریز مغذی جامع از Vibrant America می تواند وضعیت ویتامین، مواد معدنی، اسید آمینه و اسیدهای چرب شما را نشان دهد. این کمک می کند تا تعیین کنید کجا نیاز به تکمیل و بهینه سازی دارید.

سموم محیطی

ورزش برای سلامت بانوان

اختلالات غدد درون ریز ناشی از آفت کش ها، فلزات سنگین، مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها باعث نگرانی فزاینده می شود. تجمع سموم در بافت ها و خون شما می تواند بار کل بدن را ایجاد کند که بر باروری و محور HPA تأثیر منفی می گذارد. بررسی سمیت محیطی از طریق پانل سموم محیطی، 39 قرار گرفتن در معرض محیطی رایج را که می تواند سلامت شما را کاهش دهد، آزمایش می کند.

تست انتقال دهنده های عصبی         

تست انتقال دهنده های عصبی مجموعه ۷۴

عدم تعادل هورمونی و انتقال دهنده های عصبی گاهی اوقات می توانند دست به دست هم دهند. مغز انسان دارای گیرنده های استروژن است که در تحریک انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین نقش دارد. آمریکن پر جنب و جوش یک آزمایش ادرار انتقال دهنده عصبی را ارائه می دهد که برای بررسی موارد افسردگی، اضطراب، اختلالات خلقی یا زوال شناختی مرتبط است.

رژیم غذایی سالم برای زنان              

رژیم غذایی در ورزش زنان مجموعه ۷۴ کرمان

رژیم غذایی شما باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد تا یک سبک زندگی تغذیه متعادل که نیازهای تولیدمثلی و متابولیک شما را برآورده کند، پیدا کنید. همچنین مهم است که برای حمایت از هر گونه بیماری جسمی یا روانی که ممکن است تجربه می کنید، درست غذا بخورید. اگر به دنبال راهنمایی های تغذیه ای عمومی هستید، بهتر است در سن (و سطح فعالیت) مصرف کالری خود باقی بمانید و روی خوردن انواع غذای کامل که چربی ها، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین را پوشش می دهد، تمرکز کنید.

فواید ورزش برای سلامت زنان           

سلامت روان در ورزش بانوان کرمان

حرکت برای حمایت از سلامت کلی شما ضروری است. انجمن قلب آمریکا حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط ​​را توصیه می کند. صرف زمان کمتری برای نشستن و فعالیت بیشتر به مدت پنج ساعت در هفته می تواند مزایای بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. اگر روی بهینه‌سازی هورمون‌هایتان کار می‌کنید، رژیم‌های ورزشی خاص، روش‌های همگام‌سازی چرخه و سطوح تلاش وجود دارند که می‌توانند بیشترین سود را برای شما داشته باشند.

روش های کاهش استرس                 

روش های کاهش استرس مجموعه۷۴

روش های مختلفی برای کاهش استرس وجود دارد. در اینجا چند توصیه مورد علاقه من برای زنان وجود دارد:

خلاصه

ورزش، سلامت روان و سلامت بدن به طور پیچیده ای در هم تنیده شده اند. ایجاد یک سبک زندگی متعادل که دارای تمرینات هوازی و قدرتی کافی به عنوان بخشی از آن باشد، کلید بهبود سلامت شما است. هنگامی که بدن ما به درستی حمایت نمی شود، سلامت روان و سلامت جسمی هر دو می توانند سیر نزولی داشته باشند. نگاهی به حوزه‌های رژیم غذایی، محیط، استرس و خواب نیز برای زندگی بهینه ضروری است. بررسی آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تأیید علائم می‌تواند به شناسایی مشکلات ریشه‌ای کمک کند. با حمایت یک پزشک جامع نگر، می توانید در جهت ایجاد تغییراتی که زندگی را بهبود می بخشد که بهترین سلامت جسمی و روانی شما را ارتقا می دهد، تلاش کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *