ژاپن ، در ردیف اول سبک زندگی سالم در دنیا قرار دارد

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه، شماره همراه خود را وارد کنید.

ژاپن ، در ردیف اول سبک زندگی سالم در دنیا قرار دارد

سبک زندگی ژاپنی سالم

ژاپن ، در ردیف اول سبک زندگی سالم در دنیا قرار دارد ، این سوالی است که مدتی است مطرح شده است. چگونه سبک زندگی ژاپنی سالم تر از بقیه جهان است؟

در حالی که متخصصان سلامتی و تناسب اندام مدتی است که ادعاهای خشمگینانه ای را مطرح می کنند، اکنون اعمال و عادات سنتی فرهنگ های آسیایی چیزی است که آنها را از بقیه سالم تر می کند. اینها برخی از قوانینی است که آنها بر اساس آنها زندگی می کنند:

۱- مردم ژاپن غذای فرآوری نشده را از زندگیشان حذف کردند

حذف غذاهای فرآوری شده

چندین مدرسه ابتدایی در ژاپن وعده‌های غذایی میان روز ارائه می‌کنند که از غذاهای محلی ارگانیک تهیه شده است، که گزینه‌های بسیار کمی برای کودکان برای خوردن هر چیز دیگری باقی می‌گذارد. تلقین چنین عادات سالمی در خانه باعث تغییر ذهنیت خانواده آنها نسبت به غذا خوردن می شود.

۲- برنج را به گندم ترجیح می دهند

غذای ژاپنی ها

مطالعات نشان می دهد که مصرف برنج همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است در حالی که آرد گندم آن را افزایش می دهد. همچنین معمولاً فاقد محرک‌های روده، اسید فیتیک و لکتین است که بسیار مفید است زیرا اکثر افراد به گلوتن حساسیت ندارند. آنها آن را در حد اعتدال مصرف می کنند، زیرا کربوهیدرات هایی مانند برنج در بدن شما به قند تبدیل می شوند و قند را افزایش می دهند، که می تواند خطرناک باشد به خصوص اگر دیابتی یا پیش دیابتی باشید.

۳- آنها از بشقاب های کوچکتر استفاده می کنند که منجر به اندازه کوچکتر می شود

بشقاب ژاپنی

ژاپنی ها نه تنها وعده های غذایی خود را محدود می کنند، بلکه اندازه بشقاب هایشان را نیز محدود می کنند. از بشقاب های کناری که برای خوردن سالاد استفاده می کنید و با نان برای خوردن وعده های غذایی اصلی خود که قطر آنها حدود چهار تا شش اینچ است، استفاده کنید.

۴- غذاهای کم کالری مصرف می‌کنند

غذای کم کالری

ایده این است که مقدار مناسبی از غذاهایی که تراکم کالری کمتری دارند ترکیب کنید. به عنوان مثال، وعده های غذایی معمولی ژاپنی شامل برنج، مقدار کمی گوشت یا ماهی و چند غذای سبزیجات است. ایده این نیست که شروع به آماده کردن غذاهای خود کنند، بلکه شامل مقادیر بیشتری از غذاهای کامل و میوه ها و سبزیجات بیشتر، و کاهش غذاهای فرآوری شده که دارای کالری بیشتری در هر لقمه هستند، است.

 

به فرزندان خود بیاموزید که از خوراکی ها و تنقلات لذت ببرند، اما به دفعات و مقدار مناسب. مانند ژاپنی ها که در مقادیر کمتر و با فرکانس کمتر غذا می خورند. وقتی صحبت از مصرف مواد غذایی ناسالم به میان می‌آید، آنچه را که به عنوان «محدودیت انعطاف‌پذیر» شناخته می‌شود، اعمال می‌کنند.

۵- در ژاپن هر روز غذاهای دریایی می خورند

غذاهای دریایی

جدای از پروتئین و تغذیه، بیشترین فایده ای که از مصرف روزانه غذاهای دریایی مانند ماهی به دست می آورید. سطح امگا 3 تا امگا 6 را کنترل می کند که اثر ضد التهابی بر بدن شما دارد و به جلوگیری از شیوع بیماری های مزمن کمک می کند.

۶- آنها جلبک دریایی را جزء اصلی رژیم غذایی خود قرار داده اند

گزارشی از سازمان ملل نشان می دهد که ژاپن سالانه حدود 100000 تن جلبک دریایی مصرف می کند زیرا آنها آن را به وعده های غذایی اصلی خود و همچنین میان وعده ها اضافه می کنند. یک فنجان جلبک دریایی بین 2 تا 9 گرم پروتئین دارد، پتاسیم بیشتری نسبت به یک موز دارد و همچنین منبع طبیعی ید است (بسیار قابل اعتمادتر از افزودن آن به نمک)، که در تنظیم تیروئید مفید است.

۷- مردم ژاپن غذای تخمیر شده مصرف می‌کنند

غذاهای ژاپنی مملو از غذاهای تخمیر شده مانند میسو، سویا، ناتو، تمپه و سس سویا هستند (که یک فرد متوسط ​​1.8 گالن در سال مصرف می کند!). خوردن غذای تخمیر شده دارای چندین فواید برای سلامتی است که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن و تسهیل هضم است که می توانید تنها با مصرف چند وعده در هفته به دست آورید.

۸- چای سبز جز جدانشدنی روزانه

چای سبع

ژاپن در میان ده کشور برتر جهان که چای سبز مصرف می کنند رتبه بندی می شود زیرا بیشتر چای مصرفی آنها سبز است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت دفاع شما در برابر سرطان کمک می کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و حتی عملکرد شناختی را افزایش می دهد. یک مطالعه همچنین ادعا می کند که شهروندانی که روزانه 5 فنجان چای سبز می نوشند، میزان مرگ و میر آنها 26 درصد کمتر است.

۹- ژاپن ورزش را جزئی از فعالیت های روزانه خود قرار می دهند

فعالیت بدنی

ژاپنی ها از دوران کودکی سبک زندگی بسیار فعالی دارند. در واقع، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از 98 درصد از کودکان ژاپنی پیاده یا با دوچرخه به مدرسه می روند. این آمار فقط ثابت می کند که کودکان ژاپنی احتمالاً تنها با رفتن به مدرسه و بازگشت، 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را انجام می دهند.

۱۰- آنها توالت هایی به سبک اسکوتر داشتند

برخلاف سایر فرهنگ ها و کشورها، از جمله کشور ما، ژاپنی ها از توالت استفاده می کنند که شما را ملزم به اسکات عمیق می کند. چمباتمه زدن در حین کراپ کردن فواید متعددی نسبت به استفاده از توالت فرنگی دارد، مانند شل کردن و شل کردن اندام‌ها و همچنین تخلیه کامل روده‌ها (به طور متوسط ​​50 ثانیه) سه برابر سریع‌تر از زمانی که شما را در یک توالت غربی می‌برد.

۱۱- سیستم پزشکی آنها به شدت به پیشگیری بر درمان متکی است

سیستم پزشکی ژاپن

در حالی که کشورهای سراسر جهان سیستم پزشکی را اتخاذ کرده اند که به سرعت به استفاده از آنتی اسیدها، آنتی بیوتیک ها و NSAID ها می پردازد، ژاپنی ها هنوز از سیستم های پزشکی باستانی خود استفاده زیادی می کنند که سعی می کنند با استفاده از عادات سالم، گیاهان دارویی و پیشگیری به ریشه مشکل برسند. تمرینات به همین دلیل است که مدیتیشن، هنرهای رزمی و سایر آیین‌های آرامش‌بخش که بین ذهن، بدن و روح آن‌ها تعادل برقرار می‌کند، هنوز بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ آنهاست.

شما چه قدر از این موارد در زندگیتان رعایت میکنید؟ چه قدر از سبک زندگیتان به سبک زندگی ژاپنی ها نزدیک است؟ همیشه یادتان باشد برای تغییر هیچ‌گاه دیر نیست. از امروز برای شروع زندگی سالم تلاش کنید. فقط کافی‌ست از موارد کوچک شروع کنید. لازم نیست هروز ۳ ساعت وقت برای ورزش بگذارید. کافی‌ست با روزی نیم ساعت پیاده روی کنید. اگر اهل کرمانید و حوصله و انگیزه ندارید فقط کافی‌ست به مجموعه ورزشی ۷۴ مراجعه کنید بقیه مسیر با ما ….

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *